Een powernap op je werk verbetert je prestatie

Zit jij soms ook gapend achter je bureau omdat je last hebt van een middagdip?

Een powernap zou dan zo gek nog niet zijn… Bij sommige Amerikaanse bedrijven zoals Google en Uber is dit heel normaal: daar zijn speciaal ‘nap rooms’ aanwezig waar werknemers even hun ogen dicht kunnen doen. 

Coach en docent psychologie Ilse Reijs vertelt in WorX dat het wetenschappelijk bewezen is dat zo’n dutje je prestatie verbetert: “Het kan voor drie uur lang effect hebben.”

Boost voor je hersenen

“Het is een korte boost voor je hersenen”, legt Ilse uit. Het verbetert je focus, productiviteit en creativiteit. Twintig minuten liggen is voldoende. Je komt dan nog niet in je diepe slaap, waardoor het makkelijker is om wakker te worden zonder dat slappe en futloze gevoel.

Ilse Reijs: “Een powernap tijdens je werk is zeer effectief”‘

Rustmomentje 

Is een powernap geen optie of val je niet zo makkelijk in slaap? Er zijn meer manieren om even tot rust te komen. “Het gaat uiteindelijk om de stilte”, aldus Ilse. Alternatieven zijn bijvoorbeeld mediteren, een rondje wandelen of luisteren naar klassieke muziek. Het kan zelfs helpen om naar foto’s van natuur te kijken.

Een aparte Powernap ruimte heeft altijd de voorkeur. De unieke actieve Rocking Relax Chair geeft een goede ondersteuning.

Bron: FunX Maandag 19 augustus 2019 – 07:49 uur | door Milou

Geniet van fantastische ontspanning in stijl

Ontspanning is de basis voor een innerlijke balans van lichaam en geest.

Als u kiest voor de Rocking Relax Chair, kiest u voor aantrekkelijk design, stimulerende ontspanningsprogramma’s en uitstekend zit- en ligcomfort. Een absolute weldaad.

De Rocking Relax Chair

De zachte schommeling gecombineerd met rustgevende muziek laat u genieten van een perfect samenspel van beweging en geluid. Of u nu een kort herstelprogramma, een uitgebreid ontspanningsprogramma of een slaaphulpmiddel wilt, met deze unieke relaxfauteuil krijgt u nieuwe energie en ontdekt u een totaal gevoel van pure wellness.

Het stijlvolle ontwerp van deze fauteuil in zwarte of witte uitvoering staat elegant in uw woonkamer, op het bedrijf, in Lounges of in Wellness ruimtes. Kies één van de drie programma’s en laat de spanning van de dag van u afglijden. Uw nieuwe favoriete plek!

De zit- en lighoudingen van deze relaxfauteuil zijn instelbaar voor maximaal comfort. U kiest simpelweg de positie waarin u van uw boek, film of muziek wilt genieten.

De Rocking Relax Chair heeft een speciaal geluidssysteem dat het fijne effect van de muziek versterkt. Individueel instelbare bassvibraties zorgen voor diepe ontspanning van uw lichaam.

Relax programma
In het 20 minuten durende ontspanningsprogramma zorgen de regelmatige schommelingen en bijbehorende relaxmuziek voor optimale ontspanning

Refresh of Powernap programma
Dit programma verkwikt u door middel van een herstellende “power nap”. Eerst komt u tot rust door steeds langzamer wordende schommelingen en muziektempo. Verderop in dit 20 minuten durende programma worden lichaam en geest voorzichtig geactiveerd door geleidelijk toenemende schommelende bewegingen en muziekvolume. #powernap

Comfort programma
Het Comfort programma duurt 2 uur en nodigt uit tot lezen, naar muziek luisteren of een film kijken terwijl u zich ontspant. In de rechtop-positie geniet u van ritmische schommelbewegingen, vergelijkbaar met de beweging van golven.

Kenmerken Rocking Relax Chair

  • Elegante design relaxfauteuil met unieke extra functies
  • Buitengewoon zitcomfort
  • harmonieuze schommel- en muziekfuncties
  • Draadloze design afstandsbediening met touchscreen
  • Automatische programma’s Relax, Refresh en Comfort
  • Externe audio ingang voor telefoon, iPod of mp3-speler om eigen muziek of luisterboeken af te spelen.
  • Speakers zijn zo geplaatst dat alleen de gebruiker de muziek hoort
  • Hoog afwerkingsniveau met eerste klas materialen
  • Verkrijgbaar in wit en zwart

Specificaties Rocking Relax Chair

  • Voltage: 230 V, 50 Hz
  • Verbruik: 90 W
  • Afmetingen: (H x B x D, in cm):
    – Normale stand: 110 x 68 x 140
    – Ligstand: 60 x 68 x 182
  • Gewicht: 46 kg
  • Kleur: zwart of wit
  • CE gekeurd

Het recept voor fittere werknemers? Powernappen!

Honderden studies tonen het aan: een dagelijkse powernap is goed voor de gezondheid. Maar op werk is er vaak geen tijd en geen ruimte voor.
Wij brengen daar verandering in. Rocking Relax Chair verkoopt en verhuurd Powernap Chairs voor een kort, verkwikkend dutje op het werk.

Gezond 
Het houden van een powernap van maximaal twintig minuten is zeer gezond. De vermoeidheid neemt sterk af en de concentratie verbetert. Er veel literatuur over positieve werking van de powernap, zelfs op het immuunsysteem. 

 “Ondernemers, geef uw mensen de kans om even hun ogen dicht te doen en  bij te komen van de dagelijkse hectiek. Ze gaan zich beslist beter en fitter voelen en presteren beter. De powernap trend sluit perfect aan bij de gezonde trends: niet roken, meer bewegen en gezond eten.” zegt Henk van Dijk.

De Powernap Room
In verschillende ziekenhuizen in Nederland is het al heel normaal. Verpleegkundigen en artsen in de nachtdienst maken al gebruik van Powernap mogelijkheden. Daar is dus nu de Rocking Relax Chair bijgekomen. Een makkelijk te plaatsen, wiegende stoel welke in kleine ruimten past. “Op verzoek van de klant, richten we die ruimten ook in”, zegt Henk van Dijk. Elke ruimte gaat dan een “ZEN Ambiance” krijgen.

Rocking Relax Chair is een luxe Powernap Chair

De Rocking Relax Chair is een Powernap Chair
De Rocking Relax Chair is een moderne, luxere stoel, die specifieke schommelingen maakt. We kennen allemaal het in slaap wiegen van de baby door de moeder. De Rocking Chair bootst dit wiegen van de moeder na. De stoel heeft een aantal specifieke programma’s, waarmee actief de slaap snel wordt opgewekt.
De stoel heeft een zachte schommelende beweging met rustgevende achtergrond muziek. Natuurlijke ontspanningsprocessen worden binnen enkele minuten geactiveerd. De rustgevende bewegingen van de stoel zorgen voor een diepe ontspanning.

Voor je personeel zorgen
Moderne Mensen willen in een bedrijf werken waar ze het gevoel hebben dat er goed voor hen gezorgd wordt, zonder dat het kapitalen behoeft te kosten. Bedrijven doen hun best, maar hebben nu vaak een masseur op het werk hebt die maar één keer in de maand komt. Dat kan beter vinden wij. Bedrijven kunnen de Rocking Relax Chair  in hun eigen organisatie introduceren en het powernappen voor iedereen dagelijks direct binnen handbereik brengen. 

Nieuw in de zakelijke markt
De Rocking Relax Chair kent al vele gebruikers in de gezondheidszorgmarkt. “Wij vinden dat ook gewone werknemers in bedrijven recht hebben op Gezondheid. Daarom richten we ons nu op de zakelijke markt”. We komen graag met werkgevers en hun afdelingen personeelszaken in gesprek om de voordelen te bespreken.

#powernap #dutje #relax #recharge #naptime #napatwork #health # bettersleep #energy

Powernap is Powerful

De Powernap heeft een positieve invloed op je arbeidsproductiviteit. Als je even tussendoor een heilzaam uiltje knapt zal je productiviteit met zo’n 34 procent toenemen.

Als werkgever ben je dus slim als je  een ruimte inricht waar je werknemers even vijftien minuten een Powernap kunt doen. Nu zijn er wel wat comfortabele stoelen te bedenken waar je even in kunt wegzakken, maar nu is er een moderne stoel  die speciaal voor een powernap ontworpen is. De Rocking Relax Chair wiegt je in slaap.

Heb je er al eens aan gedacht binnen je bedrijf een powernap te doen? Om een ruimte ter beschikking te stellen aan je personeel om weer even op te laden?

Een powernap geeft energie. De lunch dip vertalen in een verkwikkende 20 minuten durende powernap levert je voor de gehele middag weer voldoende energie op.

Technologie
De technologie van de Rocking Relax Chair is na vier jaren van ontwikkeling uitermate geschikt voor een verfrissende Powernap. De schommeling lijkt op het wiegen van de moeder en haar baby. De schommeling is precies juist om snel een diepe relaxatie te verkrijgen. De stoel komt automatisch terug in zijn begin positie na 20 minuten. Je zult verfrist en verkwikt weer opstaan.

De Rocking Relax Chair relaxfauteuil heeft een speciaal geluidssysteem dat het fijne effect van de muziek versterkt. Individueel instelbare bas vibraties zorgen voor diepe ontspanning van uw lichaam.

Relax programma
In het 20 minuten durende ontspanningsprogramma zorgen de regelmatige schommelingen en bijbehorende relaxmuziek voor optimale ontspanning

Refresh programma (Powernap)
Dit programma verkwikt je door middel van een herstellende “power nap”. Eerst komt u tot rust door steeds langzamer wordende schommelingen en muziektempo. Verderop in dit 20 minuten durende programma worden lichaam en geest voorzichtig geactiveerd door geleidelijk toenemende schommelende bewegingen en muziekvolume.

#powernap

Veel burn-outs onder jonge zorgmedewerkers:

Veel burn-outs onder jonge zorgmedewerkers:

De personeelstekorten in de zorg zijn groot en de werkdruk is hoog. En dat heeft gevolgen: 1 op de 8 jonge medewerkers in de zorg heeft ervaring met een burn-out, 1 op de 3 komt oververmoeid thuis, blijkt uit een inventarisatie van CNV Jongeren.

 ,,Vorig jaar juni kwam ik thuis te zitten. Ik had pijnklachten – dat kwam ergens anders door – maar toen bleek ook dat ik een burn-out had”, vertelt Kim, een 26-jarige verpleegkundige in opleiding die niet met haar echte naam in de krant wil. ,,Ik had last van duizeligheid, ik kon niet tegen prikkels, het werd al snel te veel. Ik had een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en schaamde me om te zeggen dat ik het niet trok”, vertelt ze. ,,Ik wilde heel graag alles goed doen.” 

Ze heeft nog een verklaring voor het hoge aantal burn-outs in deze sector:  ,,Iedereen in de zorg denkt eerst aan een ander. Mensen zijn heel zorgzaam, willen heel graag klaarstaan voor patiënten en collega’s, en het voelt dan heel onnatuurlijk om eerst aan jezelf te denken. Maar soms is het even nodig om egoïstisch te zijn.” Dat is de les die ze de afgelopen tijd heeft geleerd: ,,Niet meer continu doorgaan. Soms mag je ook gewoon even zeggen dat het te veel is. Want als je niet voor jezelf kunt zorgen, kun je het ook niet voor iemand anders.” Er is veel druk. De gaten in de roosters moeten altijd worden opgevuld, wat weer zorgt voor een negatieve werksfeer.Justine Feitsma, CNV Jongeren

Hoge werkdruk

Het langdurige ziekteverzuim in de zorg is sinds 2013 met 16 procent gestegen. Een stijging die grotendeels te wijten is aan de hoge werkdruk. ,,We willen een project starten om jonge werknemers weerbaarder te maken”, vertelt Justine Feitsma, namens CNV Jongeren. ,,Het gaat vaak om een gedragsverandering en door gesprekken met gedragswetenschappers weten we dat het heel moeilijk is om gedrag te veranderen. Toch zijn er veel kleine trucjes die het makkelijker maken. Bijvoorbeeld ook aan je partner of collega te vertellen dat je meer wil gaan sporten, dan ben je eerder geneigd het ook te doen.” Met een ingekorte en online cursus die mensen onder werktijd of in hun eigen kunnen doen, hoopt CNV Jongeren dat jonge werknemers beter leren om ‘nee’ te zeggen. 

CNV Jongeren bezocht voor het onderzoek vijf zorginstellingen en daar ondervroegen ze achthonderd mensen tijdens een enquête. Vierhonderd daarvan waren onder de 35 jaar. ,,We vonden vooral die een op de acht jonge medewerkers met burn-outklachten heel erg hoog. Daar schrokken we van. Dat zijn mensen die echt een persoonlijke ervaring hebben met een burn-out. Er waren ook antwoordmogelijkheden die minder zwaar waren, maar daar kozen ze niet voor.” Veelgenoemde oorzaken van de klachten zijn de prestatiedruk (26 procent),  een negatieve werksfeer (23 procent), personeelstekort (14 procent) en tijdsdruk (12 procent).  ,,Er is veel druk. De gaten in de roosters moeten altijd worden opgevuld, wat weer zorgt voor een negatieve werksfeer”, aldus Feitsma. 

,,De uitstroom, vooral onder 25- tot 35-jarigen, is in de zorg alarmerend hoog”, aldus Anneke Westerlaken, voorzitter van CNV Zorg & Welzijn. ,,De verzuimcijfers zijn in het afgelopen jaar verder gestegen tot ver boven het landelijk gemiddelde. Juist jonge medewerkers moeten veel meer begeleiding krijgen om ze te behouden voor de zorg.”

Bron: AD

How to Get Through an Extremely Busy Time at Work

You’re an accountant deep in tax season, a junior doctor in residency, or an entrepreneur juggling a startup and an actual baby. Many of us go through seasons of life when we have very little personal time. Others may be committed to jobs that regularly involve intense and long hours, creating a long-term lack of rest. While this kind of overwork is not ideal, there are undoubtedly situations in which it becomes a necessity or makes personal sense. I’ve certainly done it for periods of my life, for instance, in the lead-up to exams or to put final polishes on my books. At times like this, when having full weekend off seems like a distant dream, advice on the importance of maintaining work-life balance, reducing the stress, and getting enough sleep can feel like a slap in the face. You don’t need to be scolded to work less. You need practical tips for surviving and thriving when you have to be fully committed. Here are some strategies that can help:

Use Premack’s principle.
Premack’s principle (as it applies here) is to use an easier behavior as a reward for a harder behavior. For instance, you can reward yourself for finishing a cognitively demanding task (like writing a complex report) by completing a low-key but necessary task, like running an errand that helps you stay organized. This approach can help you pace yourself during your work day, ensuring that you get regular breaks during which your mind can shift into a more relaxed gear, while still being productive. Think of it like recovering from bursts of running by walking instead of stopping.

Compartmentalize.
Tasks you actually enjoy can become tense, unpleasant experiences if, while you’re doing them, you’re mentally elsewhere, feeling stressed and anxious about the other hundred things on your list. What’s quite pleasurable or satisfying for you, even though it’s time-consuming? Perhaps it’s nutting out how best to present an intricate data visualization. Maybe it’s rehearsing speeches in front of friends or family.

Stress
If you know the task is important and you’re approaching it efficiently, allow yourself to enjoy it. For recurrent hard assignments, think about the parts of it you like best at the beginning, middle, and end stages. For instance, I like listening to my Mac auto-read aloud drafts of my blog posts when doing my final edits. It’s satisfying to find those last few instances where I’ve repeated a word, made a typo, or the melody of a sentence is wrong. I also like the beginning stages of projects in which I get to top up my brain with broad searches on Google Scholar, and the middle stages when I’m wrestling with parts of what I’m writing that aren’t working but when my overall structure is in place and sound. By articulating distinct, enjoyable aspects of tasks, you can be more mindful and savor them.

Save small scraps of time for mental rest.
When you’re very busy, it’s tempting to try to cram productive activity, like responding to email or thinking through decisions, into any small crack of time. This could be when you’re standing in line at the supermarket, waiting for a presentation to start, or in the five minutes between finishing one thing and joining a meeting. When you’re slammed, it can seem essential to work during these moments. However, you don’t have to. Instead, consider using brief waiting times for true mental breaks. Take some slow breaths, drop your shoulders, and just chill. You don’t need to take an all-or-nothing approach to this tip, of course. If using small scraps of time to keep work moving sometimes suits you, keep doing it Monday to Friday, but, on the weekend, consider giving yourself those little breaks. Find the balance that works for you.

Add physical decompression rituals to your day.
When we’re overloaded, we can hold a lot of physical tension. This is partly due to our in-built fight/flight/freeze response to fear or stress. For instance, the evolutionary basis of balled fists is your cave-person self preparing to run or punch. Some people breathe faster when they’re stressed. Some adopt an aggressive, dominant tone of voice or body language. Since these reactions are often unconscious, you’ll need prompts to correct them. Try using context triggers — deciding which moments in the day you’ll use to physically decompress. For instance, maybe you can take some slow breaths whenever you go to the bathroom, or just after you wake up or just before you get into bed.  You can also use emotions as triggers, like “When I notice I feel stressed, I’ll scan my body for tension and soften and release any spots I find.” If you’re not sure how to do this, just try opening and closing your fists a few times, clenching and unclenching your jaw, or scrunching and dropping your shoulders. Our thoughts, emotions, and bodily reactions are a feedback loop. When you mimic the physiology of someone who is relaxed, you’ll find that your thinking becomes less closed, and psychologically challenging activities in which you need to think openly, like taking in feedback, will seem easier.

Pair pleasure experiences with other activities.
People often put off pleasure, especially when they feel too busy or undeserving because they haven’t gotten enough done. You can buffer yourself against the stress of feeling rushed and overloaded if you recurrently pair simple sources of pleasure with particular activities you’re not as excited to do. For instance, I pack peanut butter sandwiches whenever I fly, which is about the only time I ever eat them, and now the two experiences are mentally linked. No matter how stressed I am about my trip or all the work I need to do before, during and after it, I feel just a little bit more relaxed because I’ve packed that treat for myself. Or, if you love podcasts, perhaps you have a routine of listening to specific shows on your commute home each day of the week. If what you love isn’t as simple as sandwiches or podcasts, set aside just a bit of consistent time to indulge in your interest, so you’ve removed decision-making as a barrier. For instance, if cooking is your passion, perhaps you whip up a big batch of something on Sundays that you can then take as lunch for the week. Just to be clear: I’m not saying that you can life-hack your way through being a permanent workaholic. But, during those times when, on balance, overworking makes short- or long-term sense (or is a necessity), you need some harm minimization strategies. It’s important to pace yourself and not let your obligations consume you.

Use The Rocking Relax Chair
There is a great way to relax yourself within 20 minutes. Use the chair after your lunch and you will be refereshed for the rest of the day.

Aantal Artsen met burnout klachten neemt sterk toe. Ziekenhuizen doe er iets aan…..!

Het aantal artsen in opleiding dat kampt met burnout klachten is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Iets minder dan eenvijfde van de artsen scoort hoog op klachten als emotionele uitputting en depersonalisatie.

Uit een enquête naar de gezondheid en arbeids- en opleidingsomstandgheden van jonge medisch specialisten, blijkt dat 18,8 procent van de respondenten een verhoogde kans heeft op een burnout omdat zij hoog scoren op de Burn Out Schaal. Een derde van deze hoogrisicogroep scoort hoog op emotionele uitputting, 34 procent op depersonalisatie en 12 procent scoort laag op persoonlijke betrokkenheid. 

Te hoge werkdruk
De klachten zijn toe te wijzen aan een te hoge werkdruk, te veel life events zoals het krijgen van kinderen, zwangerschap of verhuizing, een gebrek aan autonomie en persoonlijke eigenschappen zoals perfectionisme.

Arbeidstijden overschreden
Het blijkt dat er gemiddeld acht uur per week wordt overgewerkt zonder dat daar compensatie in tijd of geld tegenover staat. Eén op de zeven artsen zegt regelmatig pauze te kunnen nemen tijdens het werk. Verder kan slechts 15 procent van de aios aan het einde van de werkdag direct naar huis. Na een aanwezigheidsdienst kan minder dan 10 procent direct huiswaarts. 

Ziekte
Ook blijkt dat wanneer jonge dokters langdurig afwezig zijn door bijvoorbeeld ziekte of zwangerschap, er in 70 procent van de gevallen geen vervanging wordt geregeld. Deze ontwikkeling is echt zorgelijk. Op deze manier worden de andere dokters extra belast, waardoor de kans nog groter is dat ook zij gezondheidsklachten krijgen.

Werkgevers dienen hun verantwoordelijkheid moeten nemen, zodat dokters op een veilige en gezonde manier kunnen werken.

Rocking Relax Chair

Ziekenhuizen: doe er wat aan…

#relaxstoel #rockingrelaxchair #burnout #stress #arts #aios #ziekenhuizen

Bron: de beroepsvereniging de jonge specialisten

Voel jij je ook regelmatig futloos en ‘op’ na een werkdag?

Voel jij je ook regelmatig futloos en ‘op’ na een werkdag?
Je bent niet alleen. Steeds meer hebben we last van zo’n leeg gevoel. Dit speelt een rol in het krijgen van een burn-out. 30 procent van de werknemers voelt zich minstens enkele keren per maand leeg aan het einde van de dag. “Je kan het gevoel omschrijven als een soort uitzichtloosheid”, zeggen onderzoekers
Onderwijs en Zorg
in het onderwijs hebben werknemers hier veel mee te maken. Hier zegt 40 procent zich meerdere keren per maand leeg te voelen. Op de tweede plaats staat de zorgsector, met 33 procent.
Mensen laden gedurende hun werkdag veel te weinig op.. Als je op je werk toch even pauze wil houden, komt er altijd wel weer een iemand  aan je bureau staan of krijg je een mail die dringend beantwoord moet worden.
Als je dat lang volhoudt, pleeg je roofbouw op jezelf.”
We zijn het onzin gaan vinden om tijd te nemen om te herstellen, Vroeger was de lunch nog echt een pauze, nu doen steeds meer mensen aan lunchmeetings.
Rust pakken
Rust pakken is belangrijk. Onderzoek wijst uit dat je veel beter kunt presteren als je even rust pakt. Google en andere grote bedrijven hebben niet voor niets stoelen voor een powernap. . Dat is niet alleen omdat mensen dat leuk vinden, maar omdat het belangrijk is om je werknemers geïnspireerd te houden.

Neem eens een rustpauze met de Rocking Relax Chair. Deze kan sterk bijdragen aan het snel tot rust komen.

Powernap of middagdutje

De Powernap is het nieuwe middagdutje

Hou eens een middagdutje. Een middagdutje. Serieus? Ja!

Weet je waarom? Tijdens je middagdutje slaap wordt het kortetermijngeheugen gewist en zodoende ontstaat ruimte om nieuwe informatie op te slaan. Een powernapje van 20 minuten doet al wonderen. Je krijgt er nieuwe energie van.
Je creativiteit neemt toe. Je kunt weer helder denken.
En mocht je denken dat dit iets nieuws is?
Nee hoor. Einstein, Napoleon en Churchil deden dat al voor je. Ook zij deden aan een powernap.
Hersenen
Je hersenen zijn op hun slechtst tussen 14.00 en 15.00 uur. Tijdens dit uur kun je overwegen om jezelf opnieuw op te laden met een Powernap van 20 minuten.
Bewezen werking
Gebruik van de Rocking Relax Chair in de zorg-markt heeft reeds bewezen dat de Rocking Chair zeer spectaculaire resultaten geeft. Mensen voelen zich fitter, optimistischer en opgeruimder na gebruik. Het woord “PowerNap” is daar al vaak gevallen. De verbazing over hoe snel men tot een diepe relaxte staat komt is iets wat ik vaak hoor.
Na 20 minuten ben je weer verkwikt en kun je de dag weer aan. Nieuwe energie om je uitdagingen aan te kunnen en je creativiteit te verhogen.
Werkgever?
Wil je meer weten? neem contact met ons op!
Ben je werkgever? Dan hebben we een speciaal programma om de stoel uit te proberen.